Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Když děti předškolního věku a žáci 1. stupně vyrábějí různé výrobky ze dřeva pomocí nástrojů, jako je kladivo, pilník a pila, rozvíjejí mnoho důležitých dovedností a schopností:
Jemnou motoriku – práce s drobnými nástroji, držení hřebíků, manipulace s pilníkem.
Hrubou motoriku – použití kladiva nebo pily vyžaduje koordinaci celého těla.
Děti se učí sladit pohyb rukou s tím, co vidí, například při zatloukání hřebíků nebo řezání.
Děti mohou navrhovat vlastní výrobky. Přemýšlí o tom, jak je vytvořit, stimulují kreativní myšlení.
Pracovat podle postupu vede děti k pochopení, jak jednotlivé části do sebe zapadají a jak jsou plánované pracovní kroky.
Výroba ze dřeva vyžaduje soustředění na detail a postupné provádění kroků, což posiluje schopnost zůstat u činnosti.
Když narazí na překážku, musí přemýšlet, jak ji překonat, což podporuje samostatné rozhodování.
Hotový výrobek je pro děti zdrojem hrdosti a posiluje jejich víru ve vlastní schopnosti.
Děti se učí, jak bezpečně zacházet s potenciálně nebezpečnými nástroji, což je důležité pro jejich bezpečnost v budoucnu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025