Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Když děti předškolního věku a žáci 1. stupně vyrábějí různé výrobky ze dřeva pomocí nástrojů, jako je kladivo, pilník a pila, rozvíjejí mnoho důležitých dovedností a schopností:
Jemnou motoriku – práce s drobnými nástroji, držení hřebíků, manipulace s pilníkem.
Hrubou motoriku – použití kladiva nebo pily vyžaduje koordinaci celého těla.
Děti se učí sladit pohyb rukou s tím, co vidí, například při zatloukání hřebíků nebo řezání.
Děti mohou navrhovat vlastní výrobky. Přemýšlí o tom, jak je vytvořit, stimulují kreativní myšlení.
Pracovat podle postupu vede děti k pochopení, jak jednotlivé části do sebe zapadají a jak jsou plánované pracovní kroky.
Výroba ze dřeva vyžaduje soustředění na detail a postupné provádění kroků, což posiluje schopnost zůstat u činnosti.
Když narazí na překážku, musí přemýšlet, jak ji překonat, což podporuje samostatné rozhodování.
Hotový výrobek je pro děti zdrojem hrdosti a posiluje jejich víru ve vlastní schopnosti.
Děti se učí, jak bezpečně zacházet s potenciálně nebezpečnými nástroji, což je důležité pro jejich bezpečnost v budoucnu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025