Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Vzdělávací objekt pro žáky 3.–5. (ev. 6.–7.) ročníku ZŠ. Časová dotace programu je 16 vyučovacích hodin.
Program je tvořen atraktivní interaktivní výukou, která zahrnuje hned čtyři polytechnické oblasti. Žáci získají teoretické znalosti, které pak propojí s praktickými výstupy a vyrobí interaktivní hru „ElektroSolitér".
Žáci se seznámí s technologiemi používanými pro zpracování dřeva, s pájením elektroobvodů, s tiskem na 3D tiskárně a s termotiskem (potisk textilu pomocí termolisu).
Program je tvořen čtyřmi výukovými bloky:
• dřevo – 8 hodin (měření a kótování, příprava pracovní desky ze dřeva, přenesení sítě pro vrtání důlků a otvorů, vrtání otvorů pomocí stojanové vrtačky, začišťování přímou bruskou, měření a řezání kolíků a soklíků),
• elektro – 4 hodiny (elektrotechnikem na skok aneb jak funguje obvod, sestavení elektroobvodu, pájení a kompletace hry),
• 3D tisk – 2 hodiny (základní principy fungování 3D tiskárny, materiál, navrhování 3D objektů),
• tisk na textil pomocí termolisu – 2 hodiny (výběr barevných písmen, rozvržení na ploše vaku a nažehlování pomocí termolisu, kresba textilní fixou na malý i velký vak).
Pokud škola nedisponuje 3D tiskárnou a termolisem, je zde možnost použití jiných technik.
Program je možno realizovat v počtu 30 žáků, ale je nutné rozdělení do 2–3 skupin (každá se samostatným pedagogem).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025