Materiály do výuky základní vzdělávání Podnikavost, s. r. o. – 1. část
Materiál do výuky

Podnikavost, s. r. o. – 1. část

19. 11. 2025
Autor
Silvia Neslušanová
Spoluautoři
Tereza Navrátilová
Jana Schwarzová
Martin Šrom
Veronika Šromová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Program tvoří zážitková cesta na motivy cestovatelů Zikmunda a Hanzelky. Cestuje se džunglí na automobilu vlastní výroby. Žáci poznávají svá silná a slabá místa u sestrojování nosítek, plánování strategie konstrukce a jízdy. Musí se orientovat v terénu, dodržovat bezpečí žáka na nosítkách, dorozumět se cizím jazykem domorodců a společně dosáhnout cíle s odměnou.
Doporučená časová dotace je 60 minut.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Didaktická hra
789.81 kB
PDF
podnikavost_1.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Program by měl být realizován na větším prostranství u školy, kde žáky rozdělíme do dvou skupin, kde v každé skupině jsou vybráni konstruktéři a až 3 reportéři. Po uvedení do tématu cest cestovatelů Zikmunda a Hanzelky jsou týmům rozdány stejné pomůcky (viz text OVZ). Učitel zadá podmínky konstrukce automobilu/nosítek a podmínky aktivity pro investigativní reportéry. Obě skupiny postupují po zvolené trase, v polovině trasy se realizuje aktivita Abeceda.

V rámci Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – efektivně přispívá k úspěšné týmové spolupráci – žáci hledají, v které roli jsou pro tým nejprospěšnější, plní v rámci aktivit různé role a přicházejí s nápady pro zvýšení efektivity práce skupiny.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.