Materiál do výuky

Plánování cesty II.

3. 11. 2025
Autor
Mgr. Václav Novotný
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Digitální výuková hodina „Plánování cesty II.“ navazuje na předchozí lekci zaměřenou na cestování a dovolenou – konkrétně na hledání vlakového spojení do vybrané destinace v Německu. Žáci pracují s připraveným itinerářem cesty v MS Teams a dále jej rozšiřují o nové informace o ubytování a pamětihodnostech jednotlivých destinací pomocí webových zdrojů (např. www.booking.com). Učitel sdílí motivační otázky a poskytuje průběžnou zpětnou vazbu při práci v MS OneNote. Cílem hodiny je upevnit jazykové dovednosti žáků v praktickém kontextu, rozvíjet jejich schopnost práce s digitálními nástroji a podpořit spolupráci v online prostředí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
194.05 kB
PDF
20-nemecky-jazyk.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Digitální vyučovací hodina „Plánování cesty II.“ plynule navazuje na předchozí lekci „Plánování cesty I.“ a dále rozvíjí digitální kompetence žáků. Struktura hodiny je přehledná a podporuje systematické osvojování dovedností v práci s digitálními nástroji. Žáci dokončují vlastní projekt z oblasti cestování a pracují s autentickými webovými zdroji – například booking.com. Inovativnost spočívá v propojení prostředí MS Teams a MS OneNote, které slouží k plánování, sdílení i úpravám informací. Aktivita rozvíjí spolupráci, digitální klíčovou kompetenci i kritické myšlení při vyhodnocování a doplňování dat potřebných pro uskutečnění „fiktivní“ cesty po Německu. Učitel zařazuje do výuky takové aktivity, aby měli žáci příležitost pracovat s otevřenými daty a veřejnými databázemi, vede žáky ke kritické práci s informačními zdroji a odpovědnosti při jejich vytváření. Žák rozpozná svou informační potřebu a vysvětlí, jaká digitální data, informace či obsah pro jaký účel potřebuje a posuzuje důvěryhodnost a spolehlivost zdrojů digitálních dat, informací a obsahu. Reflexe na konci hodiny umožňuje žákům posoudit kvalitu a úplnost své práce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.