Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Digitální vyučovací hodina „Plánování cesty II.“ plynule navazuje na předchozí lekci „Plánování cesty I.“ a dále rozvíjí digitální kompetence žáků. Struktura hodiny je přehledná a podporuje systematické osvojování dovedností v práci s digitálními nástroji. Žáci dokončují vlastní projekt z oblasti cestování a pracují s autentickými webovými zdroji – například booking.com. Inovativnost spočívá v propojení prostředí MS Teams a MS OneNote, které slouží k plánování, sdílení i úpravám informací. Aktivita rozvíjí spolupráci, digitální klíčovou kompetenci i kritické myšlení při vyhodnocování a doplňování dat potřebných pro uskutečnění „fiktivní“ cesty po Německu. Učitel zařazuje do výuky takové aktivity, aby měli žáci příležitost pracovat s otevřenými daty a veřejnými databázemi, vede žáky ke kritické práci s informačními zdroji a odpovědnosti při jejich vytváření. Žák rozpozná svou informační potřebu a vysvětlí, jaká digitální data, informace či obsah pro jaký účel potřebuje a posuzuje důvěryhodnost a spolehlivost zdrojů digitálních dat, informací a obsahu. Reflexe na konci hodiny umožňuje žákům posoudit kvalitu a úplnost své práce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025