Materiál do výuky

Plánování cesty I.

3. 11. 2025
Autor
Mgr. Václav Novotný
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Digitální výuková hodina „Plánování cesty I.“ je určena pro žáky prvních ročníků a kvinty a zaměřuje se na téma cestování a dovolená. Žáci prostřednictvím webu www.db.de plánují čtyřdenní cestu po Německu (Drážďany, Hamburk, Berlín) a zjišťují informace o spojích, cenách a ubytování. Při práci využívají MS Teams a OneNote, kde společně ve skupinách zapisují a sdílejí výsledky svého plánování. Aktivita propojuje rozvoj jazykových dovedností s digitálními kompetencemi, samostatností a týmovou spoluprací. Aktivitu lze po zasazení do pseudoautentického situačního kontextu proměnit v mediační.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
234.02 kB
PDF
19-nemecky-jazyk.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Digitální vyučovací hodina „Plánování cesty I.“ je moderně pojatý a promyšlený otevřený vzdělávací zdroj, který efektivně rozvíjí digitální klíčovou kompetenci žáků. Struktura hodiny je přehledná a vede žáky krok za krokem od úvodu po závěrečnou reflexi. Motivace je vysoká, protože žáci pracují s autentickými digitálními nástroji (např. weby db.de a booking.com), které odpovídají reálným situacím z cestování. Inovativnost spočívá v kombinaci práce s online zdroji, sdílení informací v MS Teams a jejich zpracování v MS OneNote. Výuka podporuje týmovou spolupráci, plánování a kritické myšlení při ověřování informací z různých digitálních zdrojů. Učitel podporuje žáky v samostatné i skupinové tvorbě a sdílení archivů relevantních digitálních vzdělávacích zdrojů, žák získá potřebná digitální data, informace či obsah na základě vlastních kritérií pro vyhledávání, posuzuje důvěryhodnost a spolehlivost zdrojů. V závěru hodiny mají žáci prostor k reflexi a shrnutí. To posiluje jejich schopnost hodnotit výsledky vlastní práce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.