Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Digitální vyučovací hodina „Plánování cesty I.“ je moderně pojatý a promyšlený otevřený vzdělávací zdroj, který efektivně rozvíjí digitální klíčovou kompetenci žáků. Struktura hodiny je přehledná a vede žáky krok za krokem od úvodu po závěrečnou reflexi. Motivace je vysoká, protože žáci pracují s autentickými digitálními nástroji (např. weby db.de a booking.com), které odpovídají reálným situacím z cestování. Inovativnost spočívá v kombinaci práce s online zdroji, sdílení informací v MS Teams a jejich zpracování v MS OneNote. Výuka podporuje týmovou spolupráci, plánování a kritické myšlení při ověřování informací z různých digitálních zdrojů. Učitel podporuje žáky v samostatné i skupinové tvorbě a sdílení archivů relevantních digitálních vzdělávacích zdrojů, žák získá potřebná digitální data, informace či obsah na základě vlastních kritérií pro vyhledávání, posuzuje důvěryhodnost a spolehlivost zdrojů. V závěru hodiny mají žáci prostor k reflexi a shrnutí. To posiluje jejich schopnost hodnotit výsledky vlastní práce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025