V mnohém s Vámi souhlasím, myslím si ale, že dovednost pro plnění povinností nelze rozvíjet rozhodně tím, že dětem zadám úkol tohoto typu a s větou: "V životě budete muset překousnout horší věci.." je nechám, ať se s tím poperou?
Pro rozvíjení podobných dovedností se mi v praxi osvědčilo spíše využívat různé metody DV.
A ještě ke komentáři pana kolegy - máte naprostou pravdu, souvislý text v kontextech je 100% lepší. Použil jste označení "přežitek" pro přepisování slov, jak ale vidíte v mnohých učebnicích, "přežitky" přežívají vesele dál! :-) Někdy se zdá, že přeživší přežitky se přetransformovaly na "zážitky".
A nejen v učebnicích...
Do kategorie přežitků bych zařadil i vyvrcholení aktivit výrazným nápisem DIKTÁT! Má nahnat rovnou strach? Nebo povzbudit k překonání překážky a řešení problému?
Závěrem jen sděluji svůj malý postřeh, že pomocí prožitků - lze dobře naučit přežitky :-)))
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
HOLUBOVÁ, Božena. Píšeme i, í, nebo y, ý?. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 24. 03. 2010, [cit. 2025-06-24]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/piseme-i-i-nebo-y-y.html>. ISSN 1802-4785.