Materiály do výuky základní vzdělávání Píšeme i, í, nebo y, ý?
Materiál do výuky

Píšeme i, í, nebo y, ý?

24. 3. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Božena Holubová
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Ověřování znalostí psaní i, í, y, ý po obojetných souhláskách prostřednictvím různých úkolů. Vhodné pro 3. ročník.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
852.5 kB
Prezentace
Píšeme i, i, nebo y, ý.ppt
Prezentace
128.2 kB
Prezentace
Píšeme i, i, nebo y, ý.odp
Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení uživatelů

Lenka Trunečková
29. 3. 2010, 23:57
Mám potřebu polemizovat s panem kolegou Ruskem. Nejsem sice češtinář, ale matematik, ale shledávám při výuce těchto dvou předmětů shodné prvky, zatímco ostatní přírodověda vyžaduje určitě jiné přístupy - volné bádání, shledávání informací, třídění atd. Čj a M jsou takové základní pilíře. Když napíše diplomovou práci člověk neznalý pravidel Čj, je to práce analfabeta. Takže to je úkolem učitelů Čj a M - dostat do dětí, pokud možno časně, všechna základní pravidla a dostatečně je tam zafixovat.(Bylo by neefektivní v diplomové práci kontrolovat podle pravidel všechny jednoduché jazykové jevy. Také internet Vám jistě už naznačil, jak hrůzná je úroveň českého jazyka mezi lidmi.)
Tak a teď k tomu zafixování. Já vím, že dril je vzdělávací metoda spíše pro zvířátka. Ale na vojně našel své opodstatnění a v rozumné míře je to velmi účinná metoda i pro nácvik užití jednoduchých jevů v českém jazyce či matematice. Tady se moc hodí procvičená kvantita. A v Čj je ji zbytečné obalovat omáčkou, když ke zdůvodnění jevu stejně dítě musí použít jen onu dvojici slov.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština