Také bych chtěl ocenit kreativní přístup, mnoho předkládaných aktivit najde uplatnění na interaktivních tabulích. Dovolte mi však jeden dotaz. Není série slovních spojení, která žáci pouze přepisují už přežitek? Ve výuce přírodovědných předmětů postupujeme právě tak, že se od podobných aktivit upouští, jsou nahrazovány spíše smysluplnějšími úlohami propojenými kontextem. Nepůsobil by ve smyslu motivace lépe souvislý text, kde by se vyskytovaly některé gramatické jevy? Samozřejmě je to složitější na přípravu, nemusí se podařit procvičit tolik obratů, zároveň ale žáci mají vše v kontextu, sami se o pravopisu budou muset rozhodovat právě v takových situacích. - Je to spíše můj dotaz do pléna, prosím o případné vyvedení z omylu. Mr
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
HOLUBOVÁ, Božena. Píšeme i, í, nebo y, ý?. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 24. 03. 2010, [cit. 2025-08-20]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/piseme-i-i-nebo-y-y.html>. ISSN 1802-4785.