Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Tento materiál obsahuje simulaci, která znázorňuje změnu pH v závislosti na konkrétní kapalině, také i s přiléváním vody. Je možné simulaci promítat na projektoru a žákům pouze ukazovat, vhodnější je ale s žáky navštívit počítačovou učebnu, aby každý měl svůj počítač, a tedy i svou možnost si simulaci zkusit. Dále je možné toto cvičení použít jako úvod pro laboratorní práce, kdy učitel žákům připraví stejné či podobné kapaliny a pomocí indikátorových papírků ověří, zda hodnoty ze simulace odpovídají hodnotám skutečných kapalin. Výsledky lze pak porovnat.
Dalším tipem může být pro žáky úkol, kdy seřadí kapaliny podle jejich naměřených pH na stupnici od 1 do 14.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025