Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Pěstování krystalů“ je založen na tvorbě nasyceného roztoku, ve kterém při chladnutí vznikají krystaly. Lekce je rozložena do více hodin/dní. V první části žáci zakládají pokus – základ krystalizace. Poté následuje pauza pro vznik krystalů. Po několika dnech žáci zkoumají vzniklé krystaly a popisují je.
Materiál podporuje rozvoj Klíčové kompetence k řešení problémů – žák navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému – učitel využívá vzdělávací strategie:
- upozorňuje, že všímavost je základ vědeckého bádání;
- zadává úkoly, aby žáci identifikovali to, čeho si ve svém okolí všimli, a vybízí k charakterizování všimnutých věcí;
- pomáhá žákům najít potřebné materiály a zdroje pro jejich individuální či skupinové bádání a pomáhá žákům shrnout relevantní závěry z jejich bádání a poukazuje na důležité informace pro sdílení se spolužáky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025