Materiál do výuky

Owls

28. 8. 2025
Autor
Kraj Vysočina
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál pracuje s textem o zvířatech, která žijí v noci, kdy ostatní spí. Cílem aktivity je porozumění textu v cizím jazyce, vyhledávání informací v cizojazyčném textu, opakování a rozvoj slovní zásoby, práce s textem a práce s cizojazyčným slovníkem.
Metodika obsahuje text a připravené otázky s možností výběru správných odpovědí včetně klíče. Žák vyhledává ve výchozím textu o sovách informace, aby mohl zakroužkovat správné varianty přiložených otázek. Je důležité, aby žák rozuměl textu i otázkám. V případě neznalosti slovní zásoby můžeme nabídnout možnost vyhledat si slovo ve slovníku nebo pomocí překladače. Na závěr žáci vlastními slovy shrnou, co se z článku dozvěděli, vyberou alespoň jednu zajímavou informaci.
Materiál určený pro žáky 9. ročníku ZŠ, pro práci v části jedné vyučovací hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
547.21 kB
Dokument
799_Owls.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Připravený materiál s otázkami k porozumění. Žáci rozvíjejí receptivní dovednosti při čtení textu, vyplňují pracovní list a prezentují jednu zajímavou informaci z přečteného textu. Součástí metodiky je i správné řešení.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – žák přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – můžeme využít následující strategie učitele:

- do výuky pravidelně zařazuji také autentické texty a jiná jazyková či obrazná sdělení (novinové články, příspěvky na sociálních sítích, ...),

- pravidelně se žáky problematizuji interpretaci jazykových či obrazných sdělení, diskutuji s nimi o jejich možných významech a o komunikačním záměru, kterého chtěl autor dosáhnout,

- vytvářím situace, při kterých jsou žáci nuceni volit mezi různě vhodnými receptivními strategiemi, např. zadáním konkrétního cíle při čtení (abstrahovat hlavní myšlenku, odpovědět na vytyčené otázky, doplnit chybějící informace, připravit poznámky pro další využití apod.), zpětně se žáky tento proces reflektuji.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.