Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list rozvíjí porozumění pojmu osová souměrnost a schopnost jeho praktického uplatnění. Žáci identifikují osově souměrné obrazce, určují jejich osy souměrnosti a vytvářejí souměrné útvary pomocí čtvercové sítě. Následně řeší konstrukční úlohy zaměřené na osovou souměrnost. Materiál podporuje rozvoj geometrického myšlení, přesnosti při práci s rýsovacími pomůckami a prostorové představivosti. Lekci je možné uvádět pro skupiny dětí nebo pro jednotlivce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025