Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita je určena pro hodiny výtvarné výchovy v páté třídě, ovšem bude rozhodně adekvátním inspiračním zdrojem i pro starší žáky.
Podporou pedagoga je obrazová prezentace ke stažení na téma dadaismus, koláž a roláž. V odkazu na stránkách autorky jsou i odkazy na aplikace a tutoriály: JCollage a Rollage. Po obrazovém uvedení do tématu umělecké avantgardy a koláže si žáci zkouší princip náhody a podobně jako umělci z hnutí dada volí náhodné jméno z knihy či slovníku pro svou třídu. Po seznámení s dílem Jiřího Koláře se žáci učí ovládat aplikace, které pracují s principem koláže a roláže.
Metodika vědomě rozvíjí Klíčovou kompetenci kulturní – žák vyjadřuje své myšlenky a pocity prostředky různých druhů umění – žáci vytváří vlastní dílo, sdílí svůj záměr a komunikují jej s ostatními.
Učitel má možnost poskytnout žákům skrze pro ně atraktivní webové aplikace prostor pro vlastní kreativitu a sebevyjádření a rozvíjet tak i Klíčovou kompetenci digitální – žák vytváří jednoduchý digitální obsah v rámci plnění stanovených výukových cílů – ve spojení s výtvarnými prostředky dnes již tradiční kolážové techniky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025