Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Klíčová kompetence respektování základní potřeby komunikačního partnera je rozvíjena na základě diskuze nad scénkou, kdy mladý muž telefonuje a nevnímá, co mu kdo říká. Průvodce videem vede žáky k zamyšlení, jak je důležité empaticky naslouchat, aby se lidé potkali a porozuměli jeden druhému. Taková komunikace má uzdravující účinky. Po zhlédnutí videa učitel může aktivizovat žáky nácvikem rozhovoru ve dvojicích s uplatněním klíčové kompetence – během mluvené interakce respektuje základní potřeby komunikačního partnera. Učitel nechává žáky reagovat na prožité komunikační situace a s nimi spojené úspěchy a neúspěchy. Žáci dávají prostředky jazykovými (např. souhlasnými signály) i tělesnými (např. očním kontaktem, přikyvováním) komunikačnímu partnerovi najevo, že naslouchají jeho sdělení.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025