Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Klíčová kompetence respektování základní potřeby komunikačního partnera je rozvíjena na základě diskuze nad scénkou, kdy mladý muž telefonuje a nevnímá, co mu kdo říká. Průvodce videem vede žáky k zamyšlení, jak je důležité empaticky naslouchat, aby se lidé potkali a porozuměli jeden druhému. Taková komunikace má uzdravující účinky. Po zhlédnutí videa učitel může aktivizovat žáky nácvikem rozhovoru ve dvojicích s uplatněním klíčové kompetence – během mluvené interakce respektuje základní potřeby komunikačního partnera. Učitel nechává žáky reagovat na prožité komunikační situace a s nimi spojené úspěchy a neúspěchy. Žáci dávají prostředky jazykovými (např. souhlasnými signály) i tělesnými (např. očním kontaktem, přikyvováním) komunikačnímu partnerovi najevo, že naslouchají jeho sdělení.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025