Materiály do výuky základní vzdělávání Numbers (propojení s matematikou – sudá, lichá, číselná řada)
Materiál do výuky

Numbers (propojení s matematikou – sudá, lichá, číselná řada)

23. 12. 2025
Autor
Mgr. Alena Punčochářová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál nabízí komplexní pracovní list zaměřený na procvičování číslovek v angličtině s propojením na matematiku. Žáci počítají jednoduché příklady a zapisují výsledky slovem, doplňují vynechaná písmena do čísel zapsaných slovně, odpovídají na otázky zaměřené na sudá a lichá čísla, doplňují čísla do číselné řady, spojují číslovku s anglickým slovem a píší čísla slovně podle vzoru. Materiál obsahuje správné řešení pro kontrolu. Aktivita rozvíjí slovní zásobu, čtení a psaní, matematické dovednosti a logické myšlení. Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. ročníku ZŠ a je připravený na jednu vyučovací hodinu.

Cílem výuky je procvičit číslovky a jejich psanou podobu v angličtině, rozvíjet schopnost čtení a porozumění jednoduchým textům, podpořit propojení jazykových a matematických dovedností. Materiál nabízí i možnosti diferenciace výuky (pro nadané žáky – tvorba vlastních otázek, rozšíření číselných řad; pro slabší žáky – využití klíče, práce ve dvojicích, vizuální opora).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.1 MB
PDF
AJ-13-pun-numbers.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Aktivita je metodicky propracovaná, propojuje jazykové a matematické dovednosti a rozvíjí schopnost čtení, psaní i porozumění. Žáci počítají příklady, doplňují vynechaná písmena, odpovídají na otázky a píší čísla slovně, čímž naplňují Očekávaný výsledek učení: žák napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení z okruhu osvojených témat. Současně rozvíjejí kompetenci: žák rozumí obsahu běžných forem sdělení včetně některých nepřímo vyjádřených významů – ve svém jednání demonstruje žák porozumění obsahu běžně užívaných mluvených, psaných či vizuálních komunikátů (např. obsahu verbálních sdělení či instrukcí, krátkých textů, doprovodných obrázků a ilustrací – např. otázkám na sudá a lichá čísla. Navíc materiál podporuje rozvoj Matematické gramotnosti: žák rozpozná opakující se vzory a zákonitosti v různých matematických situacích. Strategie učitele spočívá v plánování a integraci konkrétních projevů žáků prostřednictvím učebních úloh, čímž aktivně podporuje rozvoj základních gramotností. V rámci aktivity žáci pracují s číselnou řadou a s obrázky místo čísel, počítají příklady.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.