Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita je metodicky propracovaná, propojuje jazykové a matematické dovednosti a rozvíjí schopnost čtení, psaní i porozumění. Žáci počítají příklady, doplňují vynechaná písmena, odpovídají na otázky a píší čísla slovně, čímž naplňují Očekávaný výsledek učení: žák napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení z okruhu osvojených témat. Současně rozvíjejí kompetenci: žák rozumí obsahu běžných forem sdělení včetně některých nepřímo vyjádřených významů – ve svém jednání demonstruje žák porozumění obsahu běžně užívaných mluvených, psaných či vizuálních komunikátů (např. obsahu verbálních sdělení či instrukcí, krátkých textů, doprovodných obrázků a ilustrací – např. otázkám na sudá a lichá čísla. Navíc materiál podporuje rozvoj Matematické gramotnosti: žák rozpozná opakující se vzory a zákonitosti v různých matematických situacích. Strategie učitele spočívá v plánování a integraci konkrétních projevů žáků prostřednictvím učebních úloh, čímž aktivně podporuje rozvoj základních gramotností. V rámci aktivity žáci pracují s číselnou řadou a s obrázky místo čísel, počítají příklady.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025