Materiály do výuky základní vzdělávání Numbers (propojení s matematikou, hra Bingo)
Materiál do výuky

Numbers (propojení s matematikou, hra Bingo)

22. 12. 2025
Autor
Mgr. Jana Sýkorová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál nabízí komplexní aktivitu na procvičování číslovek v angličtině s propojením na matematiku. Žáci nejprve řeší jednoduché příklady a zapisují výsledky slovy do křížovky, čímž upevňují číslovky a základní matematické operace. Následuje úkol se skládáním čísel z pomotaných písmenek (přesmyčky), který rozvíjí logické myšlení a pravopis. Součástí je také oblíbená hra Bingo: žáci si do tabulky zapíší 5 čísel od 2 do 12, hází dvěma kostkami, anglicky říkají součet (např. one plus five is six) a škrtají čísla. Pokud během 10 hodů vyškrtají všechna čísla, volají „Bingo!“. Hru lze hrát individuálně nebo ve dvojici a opakovat vícekrát.

Materiál obsahuje pracovní listy, příklady řešení a je připraven pro žáky 2.–4. ročníku ZŠ na jednu vyučovací hodinu. Cílem výuky je procvičit číslovky a základní matematické operace v angličtině, rozvíjet schopnost čtení, psaní a porozumění jednoduchým textům, podpořit komunikaci a spolupráci při hře. Materiál má i různé možnosti diferenciace výuky pro nadané žáky: rozšíření hry o složitější příklady, tvorba vlastních přesmyček; pro slabší žáky: vizuální opora, práce ve dvojicích, využití klíče.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.92 MB
PDF
AJ-03-syk-numbers.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Aktivita je metodicky propracovaná, hravá a podporuje rozvoj jazykových i matematických dovedností. Žáci čtou a snaží se porozumět jednoduchým psaným textům (např. zadání křížovky, přesmyčky), čímž naplňují Očekávaný výsledek učení: žák rozumí jednoduchým krátkým psaným textům. Učí se vyjadřovat anglicky při hře Bingo (např. one plus five is six), což rozvíjí kompetenci: volí vhodné výrazové prostředky podle komunikačního záměru. Současně materiál podporuje rozvoj logicko-matematické gramotnosti: žák rozpozná opakující se vzory a zákonitosti v různých matematických situacích. Strategie učitele spočívá v plánování a integraci konkrétních projevů žáků prostřednictvím učebních úloh, čímž aktivně podporuje rozvoj základních gramotností. V rámci aktivity žáci počítají příklady a vyjadřují součty slovně v hodině anglického jazyka.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.