Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Sborník propojuje jazykové, literární a historické vzdělávání a rozvíjí u žáků schopnost porozumět textu, interpretovat jej a formulovat vlastní názor. Lze jej využít nejen v hodinách českého jazyka a literatury, ale také v dějepise při práci s historickými prameny, ve výtvarné výchově při interpretaci vizuálního podnětu nebo ve výchově k občanství při diskusi o hodnotách, postojích a stereotypech. Vhodně rozvíjí i dovednosti spojené s výchovou k myšlení v evropských a globálních souvislostech a může být začleněn do projektových dnů, čtenářských dílen či třídnických hodin zaměřených na respekt, empatii a spolupráci.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025