Materiál do výuky

Napadení buňky virem

10. 2. 2025
Autor
Eliška Sokolíková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Jak mohou našim buňkám škodit viry? Video žákovi objasní, jak vypadá mechanismus napadení buňky virem. Pracovní list se zaměřuje na viry, jejich velikost a stavbu, možnosti života a napadání cizích buněk. Součástí pracovního listu je i pojmenování virových onemocnění. Součástí materiálu je video z ČT edu a pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
293.47 kB
Dokument
bunka-napadena-virem.docx
Pracovní list
356.6 kB
Dokument
bunka-napadena-virem-pro-ucitele.docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál „Napadení buňky virem“ je video s pracovním listem. Video je ukázkou napadení buňky lidského těla virem. Video je simulací pro žáky 6. ročníku. Materiál nabízí vyučujícímu možnost doplnit videoukázku a pracovní list svými materiály tak, aby odpovídal schopnostech daných žáků. Pochopení virové nákazy a rozmnožování viru v těle hostitele je v dnešní době základním očekávaným výsledkem učení každého žáka.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.