Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Tento materiál na procvičování způsobových sloves působí jako praktický balíček aktivit, se kterým se ve třídě dobře pracuje. Líbí se mi, že úvodní úloha je jednoduchá – žáci prostě hledají modální slovesa – a hned se tak dostanou do tématu bez komplikovaného vysvětlování. Výběr správných tvarů ve druhé části je sice trochu náročnější, ale dobře vede děti k tomu, aby si všímaly pravopisu i pravidel, a zároveň krásně připravuje půdu pro další krok, kde mají doplnit osobu a infinitiv. Oceňuji i to, že je materiál variabilní: jsou tu analytické úkoly, pexeso, trimino i krátké paměťové cvičení – takže si vybere každý typ žáka. Pro každého ze žáků nastavuji přiměřené vzdělávací cíle. V rámci Klíčové kompetence – řídí vlastní procesy učení – učitel nastavuje přiměřené vzdělávací cíle pro každého ze žáků a žák pojmenuje, kde jsou jeho silné a slabé stránky (v dovednostech, kompetencích, učivu, tématech) a využívá práci s chybou při svém učení.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025