Materiály do výuky gymnázium Minerální vody v ČR
Materiál do výuky

Minerální vody v ČR

8. 7. 2016 gymnázium
Autor
Petr Tišl
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Pracovní list – aktivita. Žáci vyhledávají zdroje minerálních vod. Porovnávají jednotlivé minerální vody podle obsahu rozpuštěných iontů.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
51.71 kB
Dokument
Mineralni-vody-v-CR.docx
Pracovní list
57.51 kB
Dokument
Mineralni-vody-v-CR.odt
Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Miroslav Melichar
14. 7. 2016, 10:06
"jak se tato definice změnila pod komerčním tlakem. Uvažuj proč?"
Proč? Otázka míří k jediné možné odpovědi: Stát je pod silným tlakem komerčních objektů - firem, musí je poslouchat ve všem. Proto i změna definice minerálních vod, která je zřejmě pro firmy výhodná a nás poškodí.
Materiál tak neposkytuje věcnou informaci, ale vychází z ideologického postoje autora. Stanovisko, že definice se změnila pod komerčním tlakem lze těžko dokázat (neobsahuje ho ani heslo wikipedie uváděné jako zdroj). Stejně můžeme uvažovat, že pod komerčním tlakem byla kdysi vytvořena původní norma, která již neplatí.- Jak to, že tohle tým rvp nevidí a materiál doporučuje svou zlatou pečetí? Zde přece nejde  o odborný problém, kterému by rozuměli jen specialisté.
Minerály: Minerál je česky nerost. Tedy jde o kámen s určitým chemickým složením a tvarem krystalů. Ionty rozpuštěné ve vodě nejsou minerály, ale minerální látky. Z minerálů sice vznikly, ale jde leckdy těžko určit z kterých konkrétně. Použití termínu minerál místo minerální látka je běžné v laických textech o zdravé výživě nebo v textech léčitelů.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

16—19

Týká se jazyka:

čeština