Materiály do výuky základní vzdělávání Míčová hra – bumbác ball
Materiál do výuky

Míčová hra – bumbác ball

27. 11. 2025
Autor
ZŠ a MŠ Chrášťany
Spoluautor
Mgr. Jana Bačová
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Jedná se o jednoduchou míčovou hru, vhodnou pro široké zapojení žáků různého věku i pohybové úrovně. Ideálně využitelná je na 1. stupni ZŠ. Metodika nabízí přehled pravidel, průběhu hry a metodiku nácviku – od seznámení s náčiním a základními dovednostmi až po průpravné a herní formy. Díky variabilitě cvičení, nízkým nárokům na vybavení a prostor a vysoké motivační hodnotě je hra vhodná zejména pro malé a malotřídní školy. Hra může být využita v hodinách TV, školních družinách i při sportovních akcích.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
27.28 MB
Dokument
Metodika_micove_hry-bumbac-ball.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál představuje ucelenou metodiku míčové hry bumbác ball, která využívá velký gymball a jednoduchá pravidla. Obsah zahrnuje popis náčiní, průpravná cvičení na seznámení žáku s gymballem, bezpečnostní zásady, vymezení herního prostoru a podrobný nácvik jednotlivých činností prostřednictvím metodických organizačních forem (MOF) – cvičení ve dvojicích, v zástupech, kruhová cvičení, herní cvičení I. a II. typu a závěrečnou hru. Bumbác ball je vhodná hra pro malotřídní kolektivy, kde věk ani úroveň dovedností nehraje až takovou roli. Je proto vhodný pro heterogenní kolektivy. Další výhodou je, že umožňuje spolupráci všech dětí, rozvíjí komunikaci a týmové dovednosti. Důraz je kladen především na hravost, nikoliv na výsledek a výkon. Gymball rovněž snižuje riziko zranění z nárazu a tím snižuje pravděpodobnost, že se budou žáci bát míče. Technická náročnost hry je nízká – to umožňuje zapojit i pohybově méně zdatné děti.

Očekávaný výsledek učení: Při pohybových činnostech jedná v duchu fair play, respektuje pohybové dovednosti, předpoklady a zájmy ostatních. Ideální hra pro zapojení všech žáků, učitel by se měl snažit u této hry rozvíjet především spolupráci a aktivitu všech žáků, např. všichni hráči se musí dotknout míče, až pak můžeme míč odehrát na soupeřovu polovinu – žádoucí aktivita žáků – společně udržíme míč ve hře, aby nám nespadl na zem, musí se postupně zapojit všichni žáci.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.