Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
V úloze jde o kalkulaci ceny na jednotlivé trasy v zámku. Objevují se dvě veličiny – cena (Kč) a počet žáků (Ks). Na základě vzorové kalkulace žáci doplňují tabulky určené pro výpočet. Je potřeba na začátku správně projít s žáky celou přípravu, aby nedošlo ke špatnému pochopení úloh.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků se neorientuje pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost;
- během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci;
- využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem;
a žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- dorozumívá se v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru a situaci;
- formu i obsah vyjádření přizpůsobuje úrovni sdílených znalostí.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025