Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita na podporu žákovské práce s údaji (záznam hodů z hrací kostky) a jejich zaznamenávání. Zhotovený grafický záznam žáci následně vyhodnocují a interpretují (žáci si volí vlastní způsob záznamu, ve vyhodnocení zohledňují to, zda jejich způsob byl přehledný a umožňoval snadné vyhodnocení). Při řešení slovní úlohy porovnávají a propojují informace z lineárního textu a využívají i údaje z fotografie.
Následně tvoří vlastní úlohy, při kterých využívají vlastní zkušenosti, kontrolují řešení spolužáka.
S ohledem na dané věkové období se jedná o propedeutiku dovednosti, kterou je uvědomění si účelu čtení a vyhledávání a propojování přímo i nepřímo vyjádřených informací.
Využití modelů reálných mincí a manipulace umožňuje oporu žákům, kteří nemají ještě dostatečnou úroveň abstraktního myšlení, a zároveň jsou oporou při provádění početních operací.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – je otevřený nápadům, příležitostem a výzvám – učitel využije strategii – integruje do výuky například: otevřené diskuse, otevřené otázky, kreativní úkoly, projekty. Žák vyhodnocuje a třídí nápady v rámci zadaných kritérií, vlastních měřítek či svých aktuálních možností.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – podílí se na spolupráci ve skupině – učitel využije strategii – zadává pravidelně náměty projektové výuky nebo jiný úkol, kde budou žáci pracovat v párech, skupinově, v týmu. Žák se snaží být pro skupinu prospěšným členem.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025