Materiál do výuky

Londýn

4. 12. 2025
Autor
Markéta Horáková et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žák si osvojí základní informace o Londýnu, s využitím internetu přiřadí k fotografiím názvy staveb a míst, ověří správnost dat a samostatně vyhledá zajímavou informaci, kterou pak předá ostatním. Aktivita je určena pro 4.–5. ročník ZŠ, časově je připravena na 45 minut.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
2.44 MB
PDF
Londyn_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf
Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Tento materiál vhodným způsobem propojuje znalosti reálií anglicky mluvících zemí (Londýn) s rozvíjením kompetencí, žák pracuje s fotografiemi a vyhledává na internetu – rozvíjíme tak Klíčovou kompetenci digitální – žák vyhledává potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích – při řešení problému rozpozná (projeví, sdělí) potřebu informací a vyhledá je v doporučených zdrojích a formuluje otázku, vyhledá informaci v doporučeném zdroji, získá informaci ze zdrojů v různých formátech (v jeho věku přiměřených textech, obrázcích, schématech, audio- a videozáznamech). Z jazykového hlediska se zabýváme recepcí – žák rozumí jednoduchým krátkým psaným textům.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.