Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Interaktivní aktivita zaměřená na poznávání Londýna a procvičování angličtiny pro žáky 4.–5. ročníku efektivně propojuje jazykové učení s geografickým a kulturním obsahem. Silnou stránkou je vysoká míra motivace, která vychází z kombinace hádankového principu, práce s mapou a pohybových prvků (hledání kartiček ve třídě). Aktivita podporuje komunikaci, čtení s porozuměním, logické myšlení i kreativitu. Učitel vytváří příležitosti pro diskusi, sdílení zážitků a rozšiřování tématu o vlastní zkušenosti či vyhledávání informací. Metodika umožňuje diferencovanou práci – žáci mohou spolupracovat ve dvojicích či skupinách, řešit úlohy samostatně a prezentovat výsledky. Přidanou hodnotou je propojení jazykových dovedností s matematickými operacemi, což rozvíjí funkční gramotnosti napříč obory. Aktivita je časově přiměřená jedné vyučovací hodině a nabízí prostor pro další rozšíření podle zájmu žáků. Rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – žák se vyjadřuje prostřednictvím zvládnutých výrazových prostředků, které volí podle svých možností vzhledem ke komunikačnímu záměru, partnerovi a situaci – učitel vytváří příležitosti pro různé formy diskuse, ve kterých mohou žáci bezpečně pokládat otázky a sdílet své myšlenky a pocity na dané téma (párové diskuse, diskusní kroužky atd.).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025