Materiál do výuky

London

1. 12. 2025
Autor
Bc. Eliška Salavová, MSc.
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Interaktivní aktivita pro žáky 1. stupně (4.–5. ročník) zaměřená na poznávání Londýna a procvičování angličtiny. Žáci nejprve společně odpovídají na otázky, poté hádají známá londýnská místa podle anglického popisu. Pokud místo nepoznají, vyřeší jednoduchý příklad a podle výsledku najdou správnou kartičku a spárují ji s mapou. Kartičky lze rozmístit na stole nebo schovat po třídě pro větší zábavu. Aktivita podporuje komunikaci, čtení s porozuměním, logické myšlení i kreativitu. Součástí je možnost doplnit další místa a rozšířit téma o vlastní zážitky či vyhledávání informací. Časově aktivita odpovídá jedné vyučovací hodině.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Didaktická hra
2.75 MB
PDF
AJ-37-sal-london.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Interaktivní aktivita zaměřená na poznávání Londýna a procvičování angličtiny pro žáky 4.–5. ročníku efektivně propojuje jazykové učení s geografickým a kulturním obsahem. Silnou stránkou je vysoká míra motivace, která vychází z kombinace hádankového principu, práce s mapou a pohybových prvků (hledání kartiček ve třídě). Aktivita podporuje komunikaci, čtení s porozuměním, logické myšlení i kreativitu. Učitel vytváří příležitosti pro diskusi, sdílení zážitků a rozšiřování tématu o vlastní zkušenosti či vyhledávání informací. Metodika umožňuje diferencovanou práci – žáci mohou spolupracovat ve dvojicích či skupinách, řešit úlohy samostatně a prezentovat výsledky. Přidanou hodnotou je propojení jazykových dovedností s matematickými operacemi, což rozvíjí funkční gramotnosti napříč obory. Aktivita je časově přiměřená jedné vyučovací hodině a nabízí prostor pro další rozšíření podle zájmu žáků. Rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – žák se vyjadřuje prostřednictvím zvládnutých výrazových prostředků, které volí podle svých možností vzhledem ke komunikačnímu záměru, partnerovi a situaci – učitel vytváří příležitosti pro různé formy diskuse, ve kterých mohou žáci bezpečně pokládat otázky a sdílet své myšlenky a pocity na dané téma (párové diskuse, diskusní kroužky atd.).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.