Materiály do výuky základní vzdělávání Lineární rovnice – pokladovka
Materiál do výuky

Lineární rovnice – pokladovka

26. 11. 2025
Autor
Mgr. Petr Klimeš
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Pracovní list je zaměřen na procvičení řešení lineárních rovnic. Žáci počítají zadané rovnice, zapisují jejich výsledky a přiřazují je k odpovídajícím písmenům podle tabulky. Správným řešením všech úloh odhalí tajenku. Materiál rozvíjí logické myšlení, přesnost při výpočtech a motivuje žáky k procvičování algebraických dovedností zábavnou formou.
Celý pracovní list je určen pro jednu vyučovací hodinu.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.38 MB
PDF
MAT-68-kli-pokladovka.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Pracovní list podporuje rozvoj algebraického myšlení a samostatného řešení lineárních rovnic. Žáci provádějí výpočty, porovnávají výsledky s tabulkou čísel a písmen a získávají tajenku jako výsledek správného řešení. Materiál přispívá k upevnění znalostí o postupu při řešení rovnic a rozvíjí logické uvažování, přesnost a schopnost ověřovat správnost výsledků. Pracovní list lze využít také při výuce mimo školní lavice – např. na procházce v přírodě. Pak lze úpravou lineárních rovnic nasměřovat žáky ke skutečnému „pokladu“ – např. tašce s jablky na svačinku.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – se učitel při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků se neorientuje pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost, během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci, a využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem. Žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru a situaci, formu i obsah vyjádření přizpůsobuje úrovni sdílených znalostí v běžných komunikačních situacích, záměrně uzpůsobuje svoje vyjadřování tak, aby negativně nepůsobil na myšlení a prožívání druhých.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.