Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Les žije“ směřuje k pozorování rozdílnosti biodiverzity v různých typech lesa (v případě materiálu se jedná o les smíšený a jehličnatý – smrkovou monokulturu). Metodika je pěkně a srozumitelně popsaná, badatelský pracovní list provede žáky celou aktivitou.
Co se týče vybavení, je aktivita složitější na přípravu, neboť je potřeba sehnat pomůcky pro odchyt živočichů v přírodě (smýkací sítě, epruvety apod.). Na druhou stranu oceňuji to, že se jedná o venkovní aktivitu, kdy mají žáci možnost podívat se za zdi školy a poznávat tak přírodu zblízka.
Lekce rozvíjí Klíčovou kompetenci k řešení problémů – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému – učitel využívá vzdělávací strategie:
- upozorňuje, že všímavost je základ vědeckého bádání – zadávám úkoly, aby žáci identifikovali to, čeho si ve svém okolí všimli, a vybízím k charakterizování všimnutých věcí;
- pomáhá žákům najít potřebné materiály a zdroje pro jejich individuální či skupinové bádání a pomáhá žákům shrnout relevantní závěry z jejich bádání a poukazuje na důležité informace pro sdílení se spolužáky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025