Materiály do výuky základní vzdělávání Laboratorní práce - Příprava mědi ze síranu měďnatého
Materiál do výuky

Laboratorní práce - Příprava mědi ze síranu měďnatého

16. 4. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Vlastimil Vaněk
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Cílem laboratorní práce je připravit měď reakcí zinku (železa) se síranem měďnatým. Žáci samostatně připraví 10% roztok síranu měďnatého, filtrační aparaturu a pracují se zředěnými roztoky kyselin. Proto je v úvodu hodiny nutné poučit žáky o bezpečnosti práce s kyselinami.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Protokol
106 kB
Dokument
Laboratorní práce.doc
Protokol
83.8 kB
Dokument
Laboratorní práce.odt
Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Miroslav Melichar
26. 4. 2010, 11:54
Vážený pane Nováčku, pokusím se Vám věc vysvětlit:
Pokud dostanete ve Vašem předmětu do ruky novou učebnici, tak budete chtít, aby byla bez věcných chyb (faktografie, terminologie ..). To má zaručit recenzent. Pokud to dobřa dopadne, tak Vás asi nebude trápit, zda mu 23 let nebo 65. Věcná správnost se v podstatě rovná smyslu učebnice. DUMy: Můj ředitel mi říká asi - co čekáš je to přece jen úložiště! Každý z nás si může své učební materiály někde na webu vystavit. Je ale přece rozdíl, když DUMy jsou na oficiálním webu a jeich správnost by měla zaručovat autorita VUP, recenze a taky to, že jde o projekt finnacovaný z prostředků EU. Pokud by věsná správnost DUMů byla nezajištěná, pak opravdu ztrácejí smysl. Studenti jako recenzenti: DUM karboxylové kyseliny recenzovala zřejmě zkušená kolegyně a sama vnutila doplnění chybnými údaji. CHyby prošly racenzí i u dalších materiálů, kde recenzi dělal někdo jiný. Věk není patentem na dobrého recenzenta. Studenti VŠ jsou dnes po 3 leteh Bc.- mají oficiálně uznávané vzdělání. V chemii se posledních letech např. měnilo názvosloví karboxylových kyselin a dalších org.sloučenin - to studenti určitě znají. Věcnou správnost by měli posoudit. Didaktické zpracování tolik neposoudí, ale k němu by měli spíše vyjadřovat učitelé z praxe jako uživatelé materiálů.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština