Materiály do výuky základní vzdělávání Kresba mezi papírem a dotykovou obrazovkou
Materiál do výuky

Kresba mezi papírem a dotykovou obrazovkou

8. 12. 2025
Autor
Mgr. art. Ondřej Moučka
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál „Kresba mezi papírem a dotykovou obrazovkou“ seznamuje žáky a žákyně s možnostmi využití zařízení s dotykovou obrazovkou pro digitální kresbu. Prostřednictvím bezplatných dostupných aplikací se žáci učí základy digitální kresby – práci s vrstvami, s průhledností, s různou formou stopy, s možností upravovat či manipulovat vytvořené kresby nebo fotografie aj.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
2.97 MB
PDF
Prezentace.pdf
Metodika
594.88 kB
PDF
Metodika_pro_ucitele__(1).pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Vzdělávací materiál „Kresba mezi papírem a dotykovou obrazovkou“ zajímavě kombinuje téma kresby a digitálních aplikací. Díky přiložené prezentaci jsou žáci uvedeni do tématu, seznamují se nejen s vývojem kresby od klasického pojetí po konceptuální přístupy, ale jsou podněcováni i k diskuzi a zamyšlení. Metodika provází učitele, aby žákům otevřel výtvarné možnosti linie jako základního výrazového prostředku a navedl je ke kreativnímu využití digitálních aplikací PicsArt Photo Studio a MediBang Paint Pro. Prostřednictvím tří různých námětů a úkolů se žáci seznamují s užíváním kresby v digitální aplikaci a s tématem autoportrétu a reinterpretace uměleckého díla.

V průběhu cca čtyř vyučovacích hodin výtvarné výchovy jsou naplňovány Klíčové kompetence kulturní a digitální – učitel podporuje žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií. Žáci uplatňují svou kreativitu za pomoci digitálních prostředků, reflektují promítaná umělecká díla, interpretují je a sami hledají nové významy a reinterpretace.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.