Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Vzdělávací materiál „Kresba mezi papírem a dotykovou obrazovkou“ zajímavě kombinuje téma kresby a digitálních aplikací. Díky přiložené prezentaci jsou žáci uvedeni do tématu, seznamují se nejen s vývojem kresby od klasického pojetí po konceptuální přístupy, ale jsou podněcováni i k diskuzi a zamyšlení. Metodika provází učitele, aby žákům otevřel výtvarné možnosti linie jako základního výrazového prostředku a navedl je ke kreativnímu využití digitálních aplikací PicsArt Photo Studio a MediBang Paint Pro. Prostřednictvím tří různých námětů a úkolů se žáci seznamují s užíváním kresby v digitální aplikaci a s tématem autoportrétu a reinterpretace uměleckého díla.
V průběhu cca čtyř vyučovacích hodin výtvarné výchovy jsou naplňovány Klíčové kompetence kulturní a digitální – učitel podporuje žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií. Žáci uplatňují svou kreativitu za pomoci digitálních prostředků, reflektují promítaná umělecká díla, interpretují je a sami hledají nové významy a reinterpretace.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025