Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál systematizovaně a cíleně reflektuje potřeby znalostí žáků 6. ročníků ZŠ vzhledem k podpoře duševního zdraví.
Prohlubuje Klíčovou kompetenci osobnostně sociální – rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost. Mezi očekávané strategie učitele zde můžeme využít – vytvářím příležitosti pro diskuse a aktivity, které podporují mentální pohodu a zařazuji takové situace, které v rámci mezilidských vztahů podporují klíčovou kompetenci komunikační a empatii. Očekávaným projevem žáka je – popíše, jak pečovat o své duševní, sociální a fyzické zdraví a pojmenuje konkrétní strategie, jak lze pracovat na rozvoji duševního a fyzického zdraví (pracuje se zkušeností).
Doporučuji reflektivní otázky k diskuzi jako nástroj uvědomění relativity času. Tedy že někdy se čas vleče (jako nemocnému), a někdy letí:
Byli jste někdy dlouho nemocní? Jak dlouho?
Co mohl cítit Ondřej Moravec, když byl dlouho léčen v ozdravovně v Luži-Košumberku nebo když mu lékař zakázal trénovat a vrcholově sportovat?
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025