Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Učebnice prohlubuje a shrnuje vybrané poznatky z oblasti životosprávy v holistickém pojetí zdraví, tedy nejen teorie, ale propojení zdraví s každodenním životem. Učebnice je interaktivní, obsahuje podněty k zamyšlení žáků i jednoduché testy, které je možno okamžitě vyhodnotit. Grafická úroveň je velmi dobrá. Celkově učebnice představuje velmi poutavý materiál. Pozitivní je, že je doplněna metodikou pro učitele. Struktura metodiky je přehledná: pro každý tematický celek jsou popsány cíle, pomůcky, úvodní motivace, aktivity, reflexe a opakování. Spojení s reálným životem je silným motivem, učební aktivity nejsou jen formální, ale orientované na využitelnost v běžném životě žáků. Materiál rozvíjí Klíčovou kompetenci – pojmenovává vlastní potřeby k dosažení všestranné pohody (wellbeing) –, kdy učitel přemýšlí o možnostech hodnocení, zpětné vazby ve vztahu k budování vlastního wellbeingu žáků a vytváří prostředí, kde se žáci cítí bezpečně a jsou schopní sdílet své pocity a zkušenosti, mají na práci adekvátní čas. Žák pojmenuje vlastní potřeby ve vztahu k osobnostnímu rozvoji a reflektuje, které aspekty mají na jeho pociťovaný stav vliv.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025