Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list je určen k rozvíjení geometrického myšlení a praktických dovedností žáků při řešení konstrukčních úloh. Žáci pracují s geometrickými nástroji, aplikují poznatky o vlastnostech útvarů a provádějí přesné konstrukce podle daných podmínek. Materiál podporuje rozvoj prostorové představivosti, přesnosti a logického uvažování v oblasti geometrie v rovině.
V rámci aktivit lekce žák rozvíjí i Klíčovou kompetenci komunikační – vyjadřování – žák využívá repertoár běžných výrazových prostředků jazykových (řeč včetně intonace či větného přízvuku), tělesných (gesta, pohledy, výrazy tváře, postoj těla atd.) či vizuálních a grafických (náčrty, grafická znázornění atd.); v prostředí výuky využívá omezený repertoár odborných výrazových prostředků.
A dále rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel si uvědomuje, že žákův neúspěch v řešení úkolu nemusí vyplývat z jeho neporozumění dané látce, ale pouze ze způsobu zadání takového úkolu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025