Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Tento pracovní list přináší učitelům němčiny velmi komplexní a dobře vystavěný soubor úloh zaměřených na procvičování nepravidelných sloves v přítomném čase. Součástí materiálu jsou přehledné tabulky, které slouží jako opora při práci. Velkou předností je postupné zvyšování náročnosti, kdy se žáci nejprve zaměřují na výběr sloves, poté na jejich význam, následně na kontextové užití a nakonec na systematické třídění podle typů změn kmenových samohlásek.
Aktivita podporuje analytické myšlení a aktivní učení – žáci nejen doplňují správné tvary, ale také objevují pravidla pro střídání vokálů a sami formulují gramatické závěry. Oceňuji také důraz na práci s chybou – žáci mají hledat nesprávné tvary, opravovat je a vizuálně odlišovat správná řešení. Tento přístup přirozeně rozvíjí jejich metakognitivní dovednosti.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025