Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Příspěvek „Když se Země taví, příběh sopky“ je souborem materiálů spojující komiks a hru. Komiks popisuje výbuch sopky a přidružené jevy. Upozorňuje, na co si dát pozor, pokud jsme v blízkosti činné sopky. Oceňuji deskovou hru, kde na herním plánu nalezneme nejen pole pro pohyb figurkou a základní pokyny, ale především rozšiřující informace, které žákům dávají vědět o zajímavostech ze světa vulkanismu. Doporučuji nejprve s žáky projít komiks a potom rozdat do skupin herní plány a zahrát si hru.
Rozvoj Klíčové kompetence – zohledňuje vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z hledisek sociálních, ekonomických, kulturních, politických a ekologických – žák prozkoumává, jak jsou různé situace, jevy a procesy v okolním světě propojené od roviny osobní přes místní, národní a regionální až po celosvětovou.
Rozvoj Základní gramotnosti – oceňuje čtení a psaní jako činnosti pomáhající porozumět světu i sobě samému – žák čte texty nejrůznějších typů, forem a žánrů a oceňuje čtení jako zdroj prožitků a informací.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025