Materiál do výuky

Kolik nás to bude stát?

18. 12. 2025
Autor
Jana Truhlářová
Spoluautor
et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Zkuste si představit, že někdo z vaší rodiny má narozeniny a na slavnostní oběd jdete do restaurace. Víte, že v restauraci výborně vaří, a chcete proto všichni ochutnat celé menu (hovězí vývar, smažený řízek s bramborem, okurkový salát, dort, džus). Kolik nás to bude stát? Dokážeme to odhadnout? A když si to uvaříme sami? Díky této aktivitě budeme znát odpovědi. Aktivita je určená pro 2. období 1. stupně ZŠ.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
810.18 kB
PDF
PPUC_27_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf
Pracovní list
2.48 MB
PDF
Kolik_nas_to_bude_stat_1._st._ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Aktivita je zaměřena na praktické využití matematických dovedností v reálné situaci. Cílem činnosti je, aby žáci získali přehled o ceně potravin, dokázali odhadnout cenu jídel v restauraci a přemýšleli o důvodech zvyšujících konečnou cenu jídel. Žáci spolupracují ve skupině na přípravě pokrmu, při domácí přípravě si zaznamenávají recept, ingredience, gramáž a ceny. Vypočítají potřebné množství ingrediencí pro jednoho žáka i celou třídu.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – je otevřený nápadům, příležitostem a výzvám – učitel integruje do výuky například: otevřené diskuse, otevřené otázky, kreativní úkoly, projekty, žák se rozhoduje, které z nápadů může opravdu uskutečnit.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – rozpozná jednoduchý výzkumný problém a jeho možné řešení – učitel rozvíjí dovednost žáků odhadovat výsledky bádání (formulovat předpokládanou odpověď na výzkumnou otázku).

Žák formuluje jednoduché otázky, na které lze hledat odpovědi pozorováním, měřením či zkoumáním.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.