Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita je zaměřena na praktické využití matematických dovedností v reálné situaci. Cílem činnosti je, aby žáci získali přehled o ceně potravin, dokázali odhadnout cenu jídel v restauraci a přemýšleli o důvodech zvyšujících konečnou cenu jídel. Žáci spolupracují ve skupině na přípravě pokrmu, při domácí přípravě si zaznamenávají recept, ingredience, gramáž a ceny. Vypočítají potřebné množství ingrediencí pro jednoho žáka i celou třídu.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – je otevřený nápadům, příležitostem a výzvám – učitel integruje do výuky například: otevřené diskuse, otevřené otázky, kreativní úkoly, projekty, žák se rozhoduje, které z nápadů může opravdu uskutečnit.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – rozpozná jednoduchý výzkumný problém a jeho možné řešení – učitel rozvíjí dovednost žáků odhadovat výsledky bádání (formulovat předpokládanou odpověď na výzkumnou otázku).
Žák formuluje jednoduché otázky, na které lze hledat odpovědi pozorováním, měřením či zkoumáním.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025