Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list rozvíjí schopnost žáků aplikovat algebraické znalosti při řešení problémových a logických úloh. Žáci analyzují textová zadání, sestavují rovnice odpovídající daným situacím a vypočítávají jejich řešení, na jejichž základě odhalují kód k trezoru. Materiál podporuje rozvoj matematické gramotnosti, logického myšlení a samostatnosti při práci. Zadání úloh je uvedeno buď klasicky, nebo pomocí QR kódu, čímž se pracovní list stává pro žáky atraktivnější. Pracovní list lze využít také při výuce mimo školní lavice – např. na procházce v přírodě. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – se učitel při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků neorientuje pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost, během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci, a využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem. Žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, formu i obsah vyjádření přizpůsobuje úrovni sdílených znalostí a v běžných komunikačních situacích záměrně uzpůsobuje svoje vyjadřování tak, aby negativně nepůsobil na myšlení a prožívání druhých. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – digitální vývoj a inovace – učitel vede žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích a vytváří podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů a využití digitálních technologií v nich, poskytuje tím žákům příležitost ke tvůrčímu a inovativnímu využívání digitálních technologií. Žák využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zefektivnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025