Materiál do výuky

Kód k trezoru

25. 11. 2025
Autor
Mgr. Petr Klimeš
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Sada úloh je zaměřena na procvičení tvorby a řešení lineárních rovnic prostřednictvím logických úloh. Žáci ze zadání odvozují potřebné vztahy, sestavují odpovídající rovnice a vypočítávají jejich řešení. Správnými výsledky získají kód nebo heslo k trezoru. Materiál rozvíjí logické a algebraické myšlení, přesnost při práci s čísly a motivuje žáky k samostatnému řešení problémů zábavnou formou. Celý pracovní list je určen pro jednu vyučovací hodinu, byl vytvořen pro nadané žáky.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
2.64 MB
PDF
MAT-69-kli-trezor.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Pracovní list rozvíjí schopnost žáků aplikovat algebraické znalosti při řešení problémových a logických úloh. Žáci analyzují textová zadání, sestavují rovnice odpovídající daným situacím a vypočítávají jejich řešení, na jejichž základě odhalují kód k trezoru. Materiál podporuje rozvoj matematické gramotnosti, logického myšlení a samostatnosti při práci. Zadání úloh je uvedeno buď klasicky, nebo pomocí QR kódu, čímž se pracovní list stává pro žáky atraktivnější. Pracovní list lze využít také při výuce mimo školní lavice – např. na procházce v přírodě. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – se učitel při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků neorientuje pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost, během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci, a využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem. Žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, formu i obsah vyjádření přizpůsobuje úrovni sdílených znalostí a v běžných komunikačních situacích záměrně uzpůsobuje svoje vyjadřování tak, aby negativně nepůsobil na myšlení a prožívání druhých. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – digitální vývoj a inovace – učitel vede žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích a vytváří podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů a využití digitálních technologií v nich, poskytuje tím žákům příležitost ke tvůrčímu a inovativnímu využívání digitálních technologií. Žák využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zefektivnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.