Materiál do výuky

Klíčová slova

12. 2. 2025
Autor
Matěj Seifert
Spoluautoři
Petr Naske
Martin Lána
Petr Novák
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál cílí na pochopení kategorizace informačních zdrojů a účel klíčových slov, jak pracovat s informacemi na internetu a jak rozeznávat základní podobu informací. Žáci postupně prochází třemi aktivitami. První aktivita je seznámí s principy poskytování informací na internetu a kategorizací informačních zdrojů, druhá s využitím myšlenkové mapy umožní žákům předat vlastní zkušenosti ostatním spolužákům, třetí aktivita seznámí s principy využívání klíčových slov. Materiál obsahuje pracovní list a metodiku pro učitele. Bonusem je doporučení pro rodiče k podpoře dětí při vyhledávání informací v rámci jejich vzdělávání i k osobní potřebě.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
249.75 kB
PDF
Vyhledavani_a_klicova_slova_(ucitele).pdf
Pracovní list
1.55 MB
PDF
Vyhledavani_a_klicova_slova_(zaci).pdf
Jiné
238.95 kB
PDF
Vyhledavani_a_klicova_slova_(rodice).pdf
Obsahuje
3x
PDF
Komentář recenzenta

OVZ obsahuje velmi dobře připravený PL pro žáky, propracovanou metodickou podporu pro učitele. Podporuje vzájemnou diskusi a spolupráci žáků (výstupem je sestavená myšlenková mapa zdrojů informací na internetu).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.