Materiály do výuky základní vzdělávání Kdo je nej – Who is the best
Materiál do výuky

Kdo je nej – Who is the best

4. 12. 2025
Autor
Markéta Horáková et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žáci si upevní stupňování přídavných jmen pomocí pracovního listu, využijí sloupcový diagram pro porovnávání daných objektů, vytvoří vlastní diagram dle zadaných kritérií (porovnávají výšku spolužáků) a tento diagram využijí v jednoduchém rozhovoru. Žáci pracují samostatně i ve dvojicích, připraví si rozhovor a předvedou ho. Aktivita je určena pro 4.–5. ročník, časově zabere 45 minut.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.58 MB
PDF
Kdo_je_NEJ_-_Who_is_the_best_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál vhodně propojuje cizí jazyk s dalšími dovednostmi. Z jazykového pohledu se věnujeme hlavně produkci – žák mluví v jednoduchých větách o osvojovaných tématech. Při tvorbě rozhovorů rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – žák se vyjadřuje prostřednictvím zvládnutých výrazových prostředků, které volí podle svých možností vzhledem ke komunikačnímu záměru, partnerovi a situaci – sděluje své myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky, ačkoli zvolená forma vyjádření nemusí být vždy výstižná. V tomto materiálu se uplatňuje základní gramotnost logicko-matematická – žák využívá obecné matematické modely v kontextu (tvorba diagramu).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.