Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Výukové video je rozsahem i grafickou úpravou relevantní pro věkovou skupinu 7–9 let. Uvádí základní i rozšiřující informace poutavou formou.
Díky tomuto materiálu učitel nastavuje přiměřené vzdělávací cíle pro každého žáka a provází jej diskusí o tom, které postupy může využít ve své činnosti. Aktivitu podporuje prostorem pro dotazy žáků, odpovídání na otázky. Zvyšuje zvídavost žáků a vytváří prostor pro bádání a zjišťování nových poznatků (o sobě i o světě). Zároveň vytváří bezpečný prostor pro práci s chybou (za chybu žáky netrestá, společně s žáky hledá cestu, jak chybu příště eliminovat a jak ji využít k dalšímu rozvoji).
Žáci popisují jednoduše procesy vlastního učení (rozvoje) s využitím jednoduchých kroků k organizaci svého učení, celkového rozvoje (např. vytváření seznamů úkolů, vedení poznámek, vytváření vizuálních map k zapamatování nejdůležitějších informací) a vyjadřují, čím je příroda důležitá pro člověka.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025