Materiál do výuky

Kde se vzala zelenina

23. 7. 2025
Autor
David Fišer
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukový materiál, video o délce 2:19 min., přibližuje, jak lidstvo začalo více pěstovat zeleninu. První zeleninové zahrady si zakládali staří Římané, Číňané a Egypťané a pěstovali na nich třeba hrách. V současnosti roste na světě přes tisíc druhů zeleniny. Ale jen z některých z nich se dají připravit skvělé zeleninové hranolky. Můžeme si usmažit hranolky z mrkve, celeru, řepy i batátu. K tomu si dáme třeba zdravou omáčku neboli dip ze zakysané smetany, pažitky a česneku.
Video je doplněno pracovním listem.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
139 kB
Dokument
kde-se-vzala-zelenina.docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Výukové video je rozsahem i grafickou úpravou relevantní pro věkovou skupinu 7–9 let. Uvádí základní i rozšiřující informace poutavou formou.

Díky tomuto materiálu učitel nastavuje přiměřené vzdělávací cíle pro každého žáka a provází jej diskusí o tom, které postupy může využít ve své činnosti. Aktivitu podporuje prostorem pro dotazy žáků, odpovídání na otázky. Zvyšuje zvídavost žáků a vytváří prostor pro bádání a zjišťování nových poznatků (o sobě i o světě). Zároveň vytváří bezpečný prostor pro práci s chybou (za chybu žáky netrestá, společně s žáky hledá cestu, jak chybu příště eliminovat a jak ji využít k dalšímu rozvoji).

Žáci popisují jednoduše procesy vlastního učení (rozvoje) s využitím jednoduchých kroků k organizaci svého učení, celkového rozvoje (např. vytváření seznamů úkolů, vedení poznámek, vytváření vizuálních map k zapamatování nejdůležitějších informací) a vyjadřují, čím je příroda důležitá pro člověka.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

učitel

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.