Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Vzdělávací objekt je určen žákům 6.–7. ročníku ZŠ.
V průběhu programu získají žáci základní znalosti a povědomí o problematice výživy. Program obsahuje pracovní listy, praktická cvičení a součástí je také exkurze na farmě.
Je složen z dvanácti tematických bloků: Z čeho se skládají potraviny, Přirozené potraviny, Průmyslově zpracované potraviny, Čtení etiket, aditiva, Analýza svačiny, Strava podle výživové pyramidy, Osobní změna, Nemoci z jídla, Poruchy příjmu potravy, Příprava třídního vaření, Třídní vaření, Exkurze na farmu.
Po absolvování programu by žáci měli být schopni vyhodnotit, jaká strava je pro ně nejlepší, umět si sestavit vyvážený jídelníček, být si vědomi zdravotních rizik spojených s požíváním nezdravých potravin a mít povědomí o tom, co jsou poruchy příjmu potravy a jak jsou nebezpečné.
Žáci pracují ve skupinách, jsou zde použity například: situační metoda, problémová metoda, metoda „řeka“, řízená diskuse, autoevaluace, myšlenková mapa a mnoho dalších.
Po skončení teoretické části programu žáci společně uvaří ve školní kuchyňce několik jídel a posléze završí společným slavnostním stolováním. Součástí programu je exkurze na farmu, kterou ale není nezbytně nutné realizovat.
Časová dotace programu je 16 vyučovacích hodin (10 jednohodinových na sebe navazujících bloků + 1 dvouhodinový blok – vaření + 4 hodiny exkurze).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025