Materiály do výuky základní vzdělávání Jak správně posilovat – gymnastická metodika
Materiál do výuky

Jak správně posilovat – gymnastická metodika

29. 5. 2025
Autor
Česká obec sokolská
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukové video (délka 3:52 min.) se zaměřuje na základy správného posilování s využitím vlastní tělesné hmotnosti a je určené především pro začínající gymnasty. Obsahuje ukázky základních posilovacích cviků na břišní svaly, zádové svaly a střed těla, včetně správného provedení vzporu ležmo. Klade důraz na správnou techniku, zapojení hlubokého stabilizačního systému a bezpečné provedení cviků, které jsou vhodné jak pro individuální trénink, tak pro školní tělesnou výchovu. Video je vhodným podkladem pro učitele, trenéry i žáky, kteří chtějí zlepšit svou kondici a připravit tělo na další gymnastické dovednosti.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Výukové video „Jak správně posilovat – gymnastická metodika“ (délka 3:52 min.) představuje nástroj pro rozvoj základních pohybových schopností žáků. Zaměřuje se na posilování s využitím vlastní tělesné hmotnosti, a to především na břišní a zádové svaly a střed těla. Velkým přínosem videa je důraz na správnou techniku provedení cviků, bezpečnost a zapojení hlubokého stabilizačního systému, což podporuje zdravý a funkční pohybový rozvoj.

Video umožňuje samostatnou práci žáků, ale také poskytuje kvalitní podklad pro učitele při vedení výuky či tréninkové jednotky. Obsah je univerzálně využitelný – jak ve školní tělesné výchově, tak i v individuálním tréninku mimo školu.

Aktivita vede žáky k samostatnému zlepšování pohybových dovedností prostřednictvím osvojení základních posilovacích cviků. Podporuje samostatné uplatnění kompenzačních a rozvíjejících cvičení, a to s ohledem na individuální možnosti, tělesnou kondici a zdravotní stav. Zprostředkováním správné metodiky posilování přispívá k optimálnímu provedení cvičení, což je zásadní pro prevenci přetížení a zranění.

V souvislosti s klíčovými kompetencemi se rozvíjí především: Kompetence k učení – žák je veden k řízení vlastního učení skrze vlastní zkušenost, pozorování a reflexi správného provedení cviků, což podporuje aktivní přístup k osvojení zdravého pohybového návyku.

Aktivita je vhodně zvolená pro cílovou skupinu a efektivně přispívá k rozvoji pohybových dovedností a klíčových kompetencí žáků. Doporučuje se jako součást pravidelného tréninku nebo výuky tělesné výchovy, s možností samostatného využití pro žáky i v domácím prostředí.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.