Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Materiál využívá metody kritického myšlení a rozvíjí receptivní (čtenářská gramotnost, strategie čtení) a interaktivní dovednost (tvoření otázek). Žáci nejprve pracují s textem samostatně, vypisují si slovíčka a jejich překlad související s bydlením do upravené tabulky I.N.S.E.R.T. Pracují se slovníkem. Při druhém čtení pracují s textem ve dvojicích po jednotlivých odstavcích. Jejich úkolem je vždy si odstavec přečíst a pak se střídavě ptát na co nejvíce otázek souvisejících s textem. Žáci ve dvojici formulují výhody a nevýhody takto strávené dovolené, rozvíjejí přemýšlení o wellbeingu. Učitel promítá otázky s obrázky a žáci rozhodují, který je správný. Žáci by měli vždy zdůvodnit své rozhodnutí celou větou.
Dochází k rozvoji Klíčové kompetence osobnostní a sociální – žák aktivně přispívá ke zvyšování osobního wellbeingu (osobní všestranné pohody) – pojmenuje, co může v každodenním životě udělat, aby se cítil dobře/lépe, zapojuje do svého života aktivity, které mu pomáhají cítit se lépe.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025