Materiály do výuky základní vzdělávání Interaktivní příběh William & Meriwether
Materiál do výuky

Interaktivní příběh William & Meriwether

12. 3. 2025
Autor
Eva Nečasová
Spoluautoři
Taťána Rubášová
Jindřich Janíček
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Staňte se robotími průzkumníky a vydejte se za Velkou zeď zmapovat nepoznaná území. Zahrajte si hry, dělejte kvízy, ale hlavně – vězte, že my stroje máme svou vlastní inteligenci! Říkáme jí umělá.
Příběh vznikl na základě knihy Podivuhodná robotí expedice autorské dvojice Jindřich Janíček a Taťána Rubášová (nakladatelství Labyrint a Take Take Take).
Připravena je velmi podrobná metodika pro učitele pro každou vyučovací hodinu včetně pracovních listů. Před hodinou je nutné projít si metodické materiály a vytisknout pracovní listy. Pro podporu učitelů je připraven metodický webinář.
Časová dotace: 3× 45 minut
Určeno pro: 6.–9. ročník ZŠ
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
312.42 kB
PDF
MW_PL_crosswords.pdf
Pracovní list
362.68 kB
PDF
MW_PL_senzory.pdf
Metodika
899.57 kB
PDF
AI-detem_william-meriwether_metodika_01.pdf
Metodika
600.26 kB
PDF
AI-detem_william-meriwether_metodika_02.pdf
Metodika
1001.8 kB
PDF
AI-detem_william-meriwether_metodika_03.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.

Obsahuje
5x
PDF
Komentář recenzenta

Interaktivní příběh William & Meriwether vznikl s cílem přiblížit fungování umělé inteligence a je koncipován ve struktuře E-U-R. Slouží k otevření tématu umělé inteligence na základních školách. Hravou formou směřuje ke 4 vzdělávacím cílům:

1) Žáci a žákyně uvedou konkrétní příklady dat.

2) Popíší zařízení, která slouží k jejich sběru.

3) Definují pojem strojové učení s učitelem.

4) Vysvětlí pojem předpojatost.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.