Materiál do výuky

In a hotel

27. 12. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Hana Matuszková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Žáci tvoří rozhovor na téma „V hotelu“. Seznámí se se základními frázemi (zde pouze nabídka). Po vstupu do virtuálního hotelu: 1) recepce – požádají o pokoj – vypíší formulář (lze ústně), 2) pokoj – upozorní na nedostatky (zavolají do recepce), 3) recepce – zaplatí účet.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
2.41 MB
Prezentace
In a hotel.ppt
Obsahuje
1x
Prezentace
Komentář recenzenta

Výuková aktivita zpracovaná formou interaktivní prezentace má za cíl rozvíjet konverzaci na téma ubytování v hotelu. Žák se učí zvládnout jednoduchou konverzaci týkající se výběru pokoje, vyplní formulář, upozorní na nedostatky, zaplatí účet – po celou dobu rozvíjí interaktivní dovednost. V prezentaci jsou žákovi nabídnuty připravené fráze pro tvorbu rozhovoru mezi hostem a recepčním.

Materiál představuje příležitost i k rozvoji wellbeingu, neboť se žáci učí vyjádřit v cílovém jazyce, co potřebují, co jim naopak nedělá dobře atd. Žák tak rozvíjí také klíčovou kompetenci komunikační – během mluvené interakce v každodenních situacích uzpůsobuje vlastní projev tak, že aktivně reaguje na projev partnera, a tím přispívá ke kultivovanosti konkrétní situace. Žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru (sdělení, žádosti, prosbě, rozkazu apod.) a situaci. V běžných komunikačních situacích záměrně uzpůsobuje svoje vyjadřování tak, aby negativně nepůsobil na myšlení a prožívání druhých (např. při vyjadřování nesouhlasu, sdílení potenciálně konfliktního názoru či zadávání pokynů druhým využívá různé zdvořilostní prostředky).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

tematický celek

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.