Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Vzdělávací zdroj představuje pedagogům možnost propojení komiksu, dějin umění a vytvoření vlastního digitálního obsahu. Skrze vlastní projekt na webu www.hu-historieumeni.8u.cz autor Dominik Tyl uvádí žáky do tématu dějin umění, představuje již vytvořené komiksové příběhy o uměleckých epochách. Autor vychází z předpokladu, že kapitoly z dějin umění lze dětem přiblížit hravou formou, se kterou pracuje i v podrobném scénáři k vyučovacímu bloku z dějin umění či výtvarné výchovy.
Žáci příběhy nejprve reflektují a sami posléze vytvářejí vlastní autorský komiks s vybraným námětem z dějin umění. Shromažďují informace, hledají zdroje, vymyslí vlastní příběh navázaný na uměleckou epochu a námět rozpracují kresebně. Poté se učí převést kresbu do grafického editoru a svůj komiks tak přemění do digitální podoby. Metodika pro pedagogy předkládá jednoduchý návod na úpravu kreseb, na webové stránce autora je k dispozici i videonávod.
V tomto výukovém bloku žáci rozvíjí Klíčové kompetence kulturní – skrze seznamování s dějinami umění a hledání informací v kvalitních zdrojích rozvíjí svůj zážitek z uměleckých děl. Učitel diskutuje se žáky o uměleckých dílech a pomáhá jim orientovat se v oblasti kultury a umění.
V rámci rozvoje Klíčové kompetence digitální – žák přetváří kresbu v digitální obsah a sdílí jej v digitálním prostředí – učitel podporuje žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit svůj záměr za pomoci digitálních technologií.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025