Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Tato výuková aktivita propojuje literaturu, sociální studia a ekonomické aspekty chudoby. Zaměřuje se na analýzu pracovních podmínek a angažovanosti spisovatelů. Materiál je modulární, přizpůsobitelný různým třídám a časovým možnostem (1–2 vyučovací hodiny). Významná je vazba na čtenářskou gramotnost – žáci pracují s uměleckými texty a diskutují o nich z různých perspektiv: morální, ekonomické i společenské. Důraz je kladen na porozumění autorovým záměrům a na formulování vlastních názorů v diskuzi. Aktivita rozvíjí nejen porozumění textu, ale i schopnost argumentace, empatie a otevřeného přemýšlení o světě kolem sebe.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025