Materiály do výuky základní vzdělávání Hra na slovíčka (anglický jazyk)
Materiál do výuky

Hra na slovíčka (anglický jazyk)

22. 12. 2025
Autor
Mgr. Jana Sýkorová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál nabízí hravou aktivitu na rozvoj slovní zásoby a jazykového povědomí v angličtině. Žák si vylosuje kartičku s písmenem a na toto písmeno doplní alespoň jedno podstatné jméno, jedno přídavné jméno, jedno sloveso a jedno slovo z jiné slovní skupiny. Hra může být realizována individuálně nebo formou soutěže ve dvojicích – kdo rychleji vymyslí všechna čtyři slova. Součástí materiálu jsou kartičky k tisku, tabulka pro doplňování a příklady správného řešení. Druhá varianta hry spočívá v hledání co nejvíce slov na vylosované písmeno. Aktivita rozvíjí slovní zásobu, rychlost myšlení, schopnost kategorizace a práci se slovníkem. Aktivita je vhodná pro žáky 2.–4. ročníku a je využitelná jako část vyučovací hodiny. Cílem výuky je rozšířit slovní zásobu a upevnit znalost slovních druhů, procvičit rychlé vybavování slov a jejich třídění. Máme různé možnosti diferenciace (pro nadané žáky: rozšíření o tvorbu vět se zvolenými slovy, hledání synonym či antonym; pro slabší žáky: využití nápovědy, práce ve dvojicích, případně omezení počtu slov).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Didaktická hra
959.86 kB
PDF
AJ-02-syk-slovicka_(1).pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Aktivita je jednoduchá, variabilní a motivuje žáky k učení hravou formou. Rozvíjí produktivní řečové činnosti. Pedagog může hru využít jako rozcvičku, soutěžní aktivitu nebo skupinovou práci. Rozvíjíme produktivní řečové činnosti a Klíčovou kompetenci komunikační: žák se vyjadřuje prostřednictvím zvládnutých výrazových prostředků, které volí podle svých možností vzhledem ke komunikačnímu záměru, partnerovi a situaci – využívá relativně omezený, spíše repetitivní repertoár běžných výrazových prostředků jazykových. Můžeme tady podpořit i rozvoj Klíčové kompetence k učení – žáci aktivně vyhledávají slova, propojují znalosti s novými informacemi.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.