Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál účinně podporuje rozvoj kritického myšlení žáků, protože je vede k porovnávání různých typů pramenů, k jejich interpretaci a k formulaci vlastního závěru k historickému problému. Práce s deníkovým záznamem a dobovými fotografiemi umožňuje žákům identifikovat konkrétní projevy nacistické perzekuce a pochopit, jak se systémová opatření promítala do každodenního života. Tím dochází k rozvoji složky Práce s informacemi a kritické myšlení v rámci Klíčové kompetence k řešení problémů, protože žáci hodnotí vztahy mezi informacemi a jejich věrohodnost a využívají je k argumentované interpretaci.
Silnou stránkou materiálu je citlivé využití autentických pramenů, které podporují jak porozumění historickému jevu, tak schopnost žáků uvažovat o něm z různých perspektiv. Zároveň materiál poskytuje jasně strukturované úkoly, které žáky vedou k práci s evidencí a k formulaci závěrů, nikoliv k pouhému převyprávění příběhu. Potenciálním omezením je náročnost tématu i pramenů, které mohou vyžadovat doplňující kontext nebo větší míru pedagogické podpory, zejména u žáků s menšími zkušenostmi s analýzou textu či vizuálních materiálů.
Celkově materiál nabízí podnětný a pedagogicky bezpečný způsob, jak vést žáky k hlubšímu porozumění mechanismům perzekuce a k interpretaci historické zkušenosti prostřednictvím autentických zdrojů.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025