Materiály do výuky základní vzdělávání Historie výzkumu skleníkového efektu
Materiál do výuky

Historie výzkumu skleníkového efektu

7. 2. 2025
Autor
Otevřená data o klimatu, z. ú.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Skleníkový efekt je zkoumán více než 100 let. První výpočty síly skleníkového efektu se objevily v 19. století, měření a výpočty v průběhu 20. století se dále zpřesnily. Infografika představuje historii výzkumu skleníkového efektu. Materiál přehledně znázorňuje vývoj změny způsobené emisemi oxidu uhličitého. V prvé řadě neslouží k výuce či seznámení s novým učivem, ale doplňuje informace k již osvojeným znalostem o skleníkovém efektu a klimatické změně. Je obohacen o jednotlivé události a objevy, které doplňují učitelovu přípravu. Tento materiál může učitel zařadit k tématu jako zajímavost s prostorem pro diskuzi.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Graf
521.53 kB
PDF
historie-sklenikoveho-efektu.pdf
Graf
2 MB
Ostatní
historie-sklenikoveho-efektu_6000.png

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
1x
Ostatní
Komentář recenzenta

Infografika může být použita jako předloha pro vlastní plakát na stejné téma, který můžou žáci doplnit o významné historické události tak, aby si uvědomili propojení s konkrétním časovým údajem.

Zde navrhuji vložení brainstormingu či myšlenkové mapy na začátku hodiny s otázkou: Jaké informace máte o klimatické změně a skleníkovém efektu? Žáci chodí k tabuli a zapisují své myšlenky. Učitel je pak přečte, u každého napsaného se zastaví a s žáky na téma diskutuje. Vytváří se vzájemná a respektující komunikace mezi jednotlivými žáky, učitel je zde jako mentor a kouč.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.