Materiály do výuky základní vzdělávání Historie výzkumu skleníkového efektu
Materiál do výuky

Historie výzkumu skleníkového efektu

7. 2. 2025
Autor
Otevřená data o klimatu, z. ú.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Skleníkový efekt je zkoumán více než 100 let. První výpočty síly skleníkového efektu se objevily v 19. století, měření a výpočty v průběhu 20. století se dále zpřesnily. Infografika představuje historii výzkumu skleníkového efektu. Materiál přehledně znázorňuje vývoj změny způsobené emisemi oxidu uhličitého. V prvé řadě neslouží k výuce či seznámení s novým učivem, ale doplňuje informace k již osvojeným znalostem o skleníkovém efektu a klimatické změně. Je obohacen o jednotlivé události a objevy, které doplňují učitelovu přípravu. Tento materiál může učitel zařadit k tématu jako zajímavost s prostorem pro diskuzi.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Graf
521.53 kB
PDF
historie-sklenikoveho-efektu.pdf
Graf
2 MB
Ostatní
historie-sklenikoveho-efektu_6000.png

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
1x
Ostatní
Komentář recenzenta

Infografika může být použita jako předloha pro vlastní plakát na stejné téma, který můžou žáci doplnit o významné historické události tak, aby si uvědomili propojení s konkrétním časovým údajem.

Zde navrhuji vložení brainstormingu či myšlenkové mapy na začátku hodiny s otázkou: Jaké informace máte o klimatické změně a skleníkovém efektu? Žáci chodí k tabuli a zapisují své myšlenky. Učitel je pak přečte, u každého napsaného se zastaví a s žáky na téma diskutuje. Vytváří se vzájemná a respektující komunikace mezi jednotlivými žáky, učitel je zde jako mentor a kouč.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, nové učivo