Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Učební aktivita pro žáky je zajímavá, zadání úkolu neobvyklé. Cílem bylo, aby si žáci přečetli s porozuměním text v symbolickém jazyce, na základě pokynů vytvořili geometrický obrazec
a získané zkušenosti využili pro návrh vlastního textu s instrukcemi pro spolužáky, který také bude rozvíjet prostorovou orientaci. Žáci si prohlubovali dovednost porozumění obsahu textu, rozvíjeli svou představivost a orientaci v rovině. Při tvorbě vlastního návrhu si upevňovali schopnost formulovat jasné a přesné pokyny. V případě opakovaného pokusu lze vysledovat u některých žáků patrný posun a zlepšení dovedností práce s textem. Materiál také obsahuje návod, jak aktivitu upravit pro nadané žáky.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence osobnostní a sociální lze využít následující vzdělávací strategii učitele: poskytuje inspirativní příklady úspěšných jednotlivců, kteří překonali obtíže, a diskutuje o jejich strategiích. Žák se nevzdává při prvním nezdaru.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů lze využít následující vzdělávací strategii učitele: poskytuje konstruktivní zpětnou vazbu k práci žáků, vyzdvihuje to, co dělali dobře, a mluví s nimi o tom, co by mohli udělat jinak a jak se mohou propříště zlepšit.
Žák naplánuje postup a realizuje pozorování, měření či zkoumání s ohledem na zvolený problém (výzkumnou otázku).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025