Materiál do výuky

Geometrický skřítek

23. 12. 2025
Autor
Kateřina Hlavínová
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Chcete vědět, jak vypadá geometrický skřítek? Vyzkoušejte si ho podle zadání v této aktivitě nakreslit. Netradičně pojatý materiál z geometrie zároveň u žáků procvičí i čtení s porozuměním.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.92 MB
PDF
Geometricky_skritek_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Učební aktivita pro žáky je zajímavá, zadání úkolu neobvyklé. Cílem bylo, aby si žáci přečetli s porozuměním text v symbolickém jazyce, na základě pokynů vytvořili geometrický obrazec

a získané zkušenosti využili pro návrh vlastního textu s instrukcemi pro spolužáky, který také bude rozvíjet prostorovou orientaci. Žáci si prohlubovali dovednost porozumění obsahu textu, rozvíjeli svou představivost a orientaci v rovině. Při tvorbě vlastního návrhu si upevňovali schopnost formulovat jasné a přesné pokyny. V případě opakovaného pokusu lze vysledovat u některých žáků patrný posun a zlepšení dovedností práce s textem. Materiál také obsahuje návod, jak aktivitu upravit pro nadané žáky.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence osobnostní a sociální lze využít následující vzdělávací strategii učitele: poskytuje inspirativní příklady úspěšných jednotlivců, kteří překonali obtíže, a diskutuje o jejich strategiích. Žák se nevzdává při prvním nezdaru.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů lze využít následující vzdělávací strategii učitele: poskytuje konstruktivní zpětnou vazbu k práci žáků, vyzdvihuje to, co dělali dobře, a mluví s nimi o tom, co by mohli udělat jinak a jak se mohou propříště zlepšit.

Žák naplánuje postup a realizuje pozorování, měření či zkoumání s ohledem na zvolený problém (výzkumnou otázku).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.